PROTOCOL PER A LA FASE III DEL PROCÉS DE DESESCALADA PROGRESSIVA PER ALS CENTRES EDUCATIUS NO UNIVERSITARIS DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA DE LES ILLES BALEARS ACTIVITATS EDUCATIVES DE CARÀCTER PRESENCIAL ALS CENTRES EDUCATIUS
D’acord a la Resolució del Conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 4 de juny de 2020, a partir de dia 8 de juny es podran dur a terme les activitats educatives de caràcter presencial als centres educatius:
Es mantindran obertes les seves instal·lacions entre les 9.00 i les 13.00 hores i es duran a terme les activitats presencials següents:
- Tutories d'orientació o de matèria i activitats de reforç per a l'alumnat de qualsevol curs, amb cita prèvia, individuals o en grups d'un màxim de deu alumnes en el segon cicle d'educació infantil, i de quinze alumnes en els altres nivells educatius, sempre que es pugui mantenir la capacitat de 4 m2 per alumne.
- Podran sol·licitar les tutories o les activitats de reforç a la direcció del centre alumnes, famílies i professors.
- Intervenció, orientació i suport a l'alumnat amb NESE i d'altres que hagin patit una situació d'especial dificultat (problemes greus de convivència, desregulació emocional, situacions de maltractament, aïllament social, escletxa digital...).
Es duran a terme aquestes intervencions a totes les etapes, nivells i modalitats educatives, a petició de les famílies o dels professors i equip directiu del centre quan es constati una situació de vulnerabilitat que ho faci aconsellable.
Mesures de protecció individual, col·lectiva i control sanitari als centres educatius de les Illes Balears. FASE 2 o intermèdia i FASE 3 o avançada.
- El personal docent, personal auxiliar o personal no docent emprarà una màscara higiènica, a ser possible reutilitzable i un pantalla de protecció facial a l’hora de realitzar activitats de cures(canvis de bolquers, neteja de vòmits, etc.) i en cas de contacte estret.
- Evitar compartir objectes d’ús personal (bolígrafs, pintures, tisores, etc.). Cada alumne, professorat o personal no docent disposarà del seu propi material.
- No es poden dur de casa juguetes o altres objectes no autoritzats pel centre.
- Per evitar aglomeracions, les famílies només podran entrar a l’edifici escolar en cas de necessitat o indicacions del professorat, personal no docent o equip directiu, complint les mesures de prevenció i higiene.
- S’ha de garantir la separació mínima de 2 metres entre persones (professorat, alumnat, personal d’administració i serveis, proveïdors i visitants) en totes les activitats que ho permetin, incloses les entrades i sortides de l’aula.
ALGUNES PREGUNTES QUE PODEN SORGIR:
1) Qui i com pot demanar cita prèvia? Les famílies dels alumnes d’Educació Infantil i Educació Primària al correu electrònic del centre (direccio@ceipcanraspalls.com). Indicant el motiu de la demanda (tutories d’orientació i/o tutories de matèria que no puguin ser resoltes per via telemàtica).
2) Com he d’assistir al centre una vegada tingui la cita? Els alumnes amb cita prèvia es prendran la temperatura abans d’assistir al centre, en cas de presentar febre (>37’5o) no podran assistir al centre educatiu i hauran de contactar amb el seu centre de salut.
3) Quines mesures de protecció individual hauré de fer servir? Tant els alumnes com els mestres han de fer servir obligatòriament mascareta higiènica o quirúrgica dins el centre.
4) Quines mesures de distanciament físic hi haurà? Les tutories poden ser individuals i/o en grups de fins a 10 alumnes a ed.infantil i 15 alumnes a ed.primària, sempre que es pugui mantenir la capacitat de 4 m2 per alumne. Cal respectar les indicacions dels mestres per tal de mantenir una separació mínima de 2m entre persones, incloses les entrades i sortides. Els mestres recolliran a l’alumnat a l’entrada de l’escola.
5) Quin material he de portar? Per evitar l'ús de material compartit, l’alumne que acudeix al centre ha de portar el seu propi material necessari per la tutoria: llapis, goma, ordinador, tauleta, llibreta ...
6) Qui podrà entrar al centre? Les famílies no podran entrar a les instal·lacions del centre, només en cas de necessitat o per indicacions dels mestres i estan obligades a complir les mesures de prevenció i higiene establertes per les autoritats sanitàries i del centre. Els/les mestres s’encarregaran de recollir als infants a l’entrada de l’escola.
7) Què es farà a aquestes tutories? Els alumnes continuaran amb l’ensenyament de manera no presencial com hem fet fins ara. Aquestes tutories serviran per resoldre dubtes de les activitats proposades, que no hagin pogut ser resolts via telemàtica. En cap cas serviran per avançar matèria.
8) Quan començaran les tutories a la nostra escola? A partir de dimecres, 10 de juny. Les tutories es realitzaran de dilluns a divendres amb cita prèvia. La durada de la mateixa serà d’una hora i mitja. S’haurà de fer una desinfecció de taules i cadires, després de cada tutoria.
9) Qui realitzarà aquestes tutories? Les tutores de cada curs o els especialistes quan els demanin les famílies la tutoria específica.
*La darrera setmana (15 al 19 de juny) cada grup/classe tindrà un dia assignat per poder fer un acomiadament tant amb els tutors com els companys; Considerem important des del centre aquesta primera pressa de contacte després de la pandèmia del covid-19;A aquesta tutoria tan especial podran compartir vivències amb els seus companys,experiències viscudes,interessos,dubtes,preocupacions i acabar aquest curs escolar d´una manera més dolça i acollidora.
Salutacions
Direcció
HORARI
“ACOMIADAMENT ALUMNES”
INFANTIL
PRIMÀRIA
Moltes gràcies.
Direcció
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada